Obserwatorzy

wtorek, 18 czerwca 2013

Lubię herbatę! Nuwara Eliya

Źródło: morguefile.com
Powoli staję się coraz większą fanką herbat. Herbat dobrych jakościowo, sypanych, takich do kupienia w herbaciarniach. Nie oznacza to oczywiście, że zaprzestałam całkowicie picia "zwykłych ekspresówek" ;) aczkolwiek zaparzanie dzbanuszka herbaty sypanej sprawia mi coraz większą przyjemność.

Pasja ta wymaga na pewno czasu i wielu wypitych filiżanek, więc nie mogę się uznać (mam nadzieję - na razie ;) ) za specjalistkę w tej dziedzinie, nie umiem też jeszcze za dobrze opisywać herbat. Mimo to postanowiłam spróbować i dodać post o tej tematyce.


Nuwara Eliya jest herbatą cejlońską, czarną, o stosunkowo mocnym, ale przyjemnym aromacie. Dość drobne listki należy parzyć 2-3 minuty. Po dłuższym zaparzaniu faktycznie aromat się zmienia, niekoniecznie w dobrym kierunku.


Z parzenia otrzymujemy napar o pięknym, głębokim kolorze. Smak jest bardzo aromatyczny. Podobno pasuje do tej herbaty dodanie odrobiny mleka, ja osobiście preferuję jednak "czyste" formy.


Fascynuje mnie to w herbatach, że, w zależności od odmiany, bądź pochodzenia plantacji, mogą mieć tak różne smaki i aromaty (nie mam tu na myśli oczywiście herbat aromatyzowanych, czy z dodatkami, które, skądinąd, również chętnie pijam). Ta jest bardzo smaczna. Polecam spróbować! Pozdrawiam! lubię :)

9 komentarzy:

  1. bardzo lubię herbaty, ale nie jestem fanatykiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. fanatykiem tez (na razie przynajmniej ;) ) nie jestem, ale dobra herbata nie jest zla ;) choc pare fajnych ekspresowek tez pilam, moze je kiedys pokaze :)

      Usuń
  3. Chyba nie miałabym cierpliwości do parzenia, dlatego piję ekspresowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta sie zaparza 2-3 minuty, wiec tyle, co ekspresowa ;)

      Usuń
  4. Ja też uwielbiam herbaty i od czasu do czasu spędzam chwilę aby ją zaparzyć i odpowiednio przyrządzić, zapraszam http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam herbate, bardzo ladnie to wyglada pierwsze zdjecie super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjecie niestety z neta, ale moze kiedys sama bede takie robic ;)

      Usuń